Fundacja Mamma Mia

Wydarzenia

Kolonia językowa w Hiszpanii
Trzecia edycja Warsztatów Angielskich prowadzonych w roku szkolnym 2018/2020 finał swój miała w … Hiszpanii
W dniach 28 czerwca - 5 lipca 2019 ośmioro dzieci mogło swoje językowe umiejętności wykorzystywać w słonecznej Katalonii.
Plaża była naszym obowiązkowym punktem programu
Zarówno w dzień jak i w nocy ☀

Po drodze łowiliśmy kraby ☺

A w godzinach największych upałów, przednia zabawa czekała na basenie

A największą atrakcją pobytu dzień spędzony w parku rozrywki Aventura. Dzieciakom dech zaparła przejażdżka najwyższą kolejką górską w Europie.

Moc wrażeń, nowe doświadczenia i cudowne słońce wymalowało na twarzy naszych dzieci zachwyt. Dla tego widoku warto lecieć na koniec Swiata.

Kolonia językowa na Malcie 25 czerwiec – 2 lipiec 2017
Nadszedł wreszcie ten dzień. Uwieńczenie naszych 9 miesięcznych nauk. Czy damy radę praktykować za granicą?

Samolot…. 80% grupy nigdy samolotem nie leciało, więc wrażenia przyśpieszają bicie małych serduszek. Lot nad Europą i Morzem Śródziemnym zakończył się lądowaniem na pomarańczowej wyspie.

Wrażenia?

Usta otwarte z zachwytu , oczy ze zdziwienia….
- Ciociu! Tu są prawdziwe palmy!
- Ale tu gorąco, prawda?
- Ale dlaczego oni wszyscy  jeżdżą po drugiej stronie ulicy?
- Ale oni mają ciemne skóry…….!
- Ciociu, jak się nazywa ten kolor tego morza? Taki piękny….
- Lazurowy, dziecko.

Pierwsze dni spędziliśmy na Gozo we wiosce Żebbug, do której turyści nie docierają. Tam mieszkaliśmy w obszernym apartamencie na samym „Dachu Świata” z widokiem na cudowne morze i z jacuzzi na tarasie….

Niebawem cała wieś wiedziała o naszej obecności i wszyscy byli niezwykle mile do nas nastawieni. Dzieci z łatwością przełamały barierę językową , próbując swoich sił w poznanym wcześniej słownictwie :
„Halo” „How much?” „Where is the toilet?” „I don’t speak English” „One ice cream, please”
Ciocie Marta uczyła dzieci nurkowania  ze specjalną maską, co pozwalało obejrzeć cudowny podwodny Świat Gozo.

28 czerwca przenieśliśmy się na wyspę Maltę do 4gwiazdkowego hotelu Pergola. Na, jak to określiły dzieci, „wypasionych” śniadaniach i obiadokolacjach, największe powodzenie miały desery, oczywiście. Po upalnych dniach chłodziliśmy się w jednym z trzech basenów, którym dysponował hotel.

Na Malcie zwiedziliśmy wioskę Papaya, w której można się poczuć jak na planie filmu. Było szukanie skarbu Papaja, wycieczka statkiem po błękitnej lagunie oaz zabawa na morskich trampolinach.

W przeddzień wyjazdu byliśmy w Oceanarium, gdzie dzieci zachwyciły egzotyczne zwierzęta, a w szczególności pokaz delfinów oraz karmienie papug.

Wycieczka na Maltę byłą niesamowitym przeżyciem i przygodą życia. Pod jej koniec każdy z uczestników umiał samodzielnie dokonać zakupu, pozdrowić drugą osobę , odpowiedzieć na pozdrowienie, zapytać o toaletę itp….

Przełamanie bariery językowej jest bezsprzecznym rezultatem prowadzonych od listopada 2016r przez naszą Fundację Warsztatów z Angielskim, których zwieńczeniem była fantastyczna wycieczka na Maltę i Gozo.

Z całego serca DZIĘKUJEMY
FUNDACJI LOTOS
WARSZAWSKIEJ WYŻSZEJ SZKOLE INFORMATYKI
URZĘDOWI MIEJSKIEMU W GDAŃSKU
Za wsparcie finansowe, bez którego projekt Warsztatów Angielskich nie miałby szans na realizację.

Weekend  „Warsztaty z  angielskim” 4 – 5 czerwiec  2017
Ostatni weekend przed wyjazdem na Maltę. Poszukiwanie informacji, ciekawych miejsc; powtarzanie najważniejszych słów i zwrotów po angielsku. W przerwach intensywna zabawa na trampolinie oraz treningi piłkarskie.

Uwaga! Następnym razem widzimy się na lotnisku!!!

Majówka z angielskim „Okno na Świat” 29 kwiecień  – 2 maj 2017
Na Majówkę zaprosił nas Dworek z Duszą w Skajbotach (Warmia).  Miejsce niezwykłe;  w środku lasu, nad dziką pełną ryb rzeczką; bardzo bezpiecznie ogrodzona posesja pełna atrakcji dla dzieci.
Graliśmy w piłkę, darty, badmintona; jeździliśmy na rowerze i w taczce J. Odbyły się tam Pierwsze Wiejskie Igrzyska Olimpijskie. Szukaliśmy ukrytego specjalnie dla Nas Skarbu. Wieczorem przy ognisku były kiełbaski, zabawy, rozmowy i śmiech.
Słońce chowało się tylko na noc.
Dzieci zachwycone.
Serdecznie Dziękujemy Dworkowi w Skajbotach i gorąco polecamy to miejsce na urlop!!!

Weekend  „Warsztaty z  angielskim” 1 – 2 kwiecień 2017
Tym razem weekend z angielskim upłynął pod kalifornijskim słońcem. W związku z upałem obowiązywały ogromne lody!!! I niezwykle ciekawa wystawa klocków LEGO . Było naukowo i sympatycznie … J

Weekend  „Warsztaty z  angielskim” 5 – 6 marzec 2017
Dzięki uprzejmości dyrekcji hotelu Faltom w Gdyni, tym razem poznawaliśmy j. angielski w luksusowych warunkach. Oprócz eleganckich i wygodnych pokoi, wyśmienitej kolacji                i śniadania, dzieci miały możliwość skorzystania z fantastycznego basenu w hotelu Faltom w Rumii. Kompleks basenów, zjeżdżalni wodnych, siłownia i pokój zabaw dostarczył nam moc  wrażeń
Dziękujemy Hotelowi Faltom!!!

Obóz zimowy w Toruniu 16–20.01.2017

Kolejny wyjazd z cyklu warsztatów z j. angielskim. Hotel 3* w samym sercu Torunia, doskonałe jedzenie, wspaniała pogoda i atrakcji bez liku... Dzieci uczyły się robienia pierników pod nadzorem samego mistrza w Muzeum Piernika, słuchały opowieści o starych toruńskich historiach w Muzeum Legend, a także oglądały historię młodego Kopernika na suficie kopuły Planetarium. Świetna zabawa.

W tle i w przerwach towarzyszył nam ...język angielski.

Bardzo dziękujemy Planterium Toruńskiemu, Domowi Legend Toruńskich oraz Muzeum Piernika za ich gościnność!!!

Warsztaty z j. angielskim

19 listopada 2016 (weekendowym pobytem w hostelu na Starówce Gdańskiej) rozpoczęliśmy cykl warsztatów, podczas których ośmioro dzieci oswaja się z językiem angielskim. Bawimy się, gramy, zwiedzamy, wspólnie przygotowujemy posiłki – to wszystko z nadzorem anglojęzycznego opiekuna. Na warsztaty przewidziane są cztery weekendy, 5-dniowe zimowisko i 3-dniową majówkę, a zwieńczeniem naszych ćwiczeń ma być tygodniowy wyjazd na Maltę w lipcu!!!

Dziękujemy FUNDACJI LOTOS za wsparcie, bez którego naszych warsztatów nie udałoby się zrealizować!

Mikołajki 2016

10 grudnia 2016 ponad 40 podopiecznych fundacji oczekiwało na przyjście Św. Mikołaja. Już po raz drugi skorzystaliśmy z uprzejmości Niepublicznej Szkoły Podstawowej i Gimnazjum im dr Wandy Błeńskiej w Kowalach, gdzie dzieci mogły się bawić, a ich opiekunowie w tym czasie odpocząć przy kawie i cieście. Atrakcji było bez liku. Spod malutkich rączek wyszło ponad 60 prześlicznych ręcznie robionych ozdób świątecznych. Bardziej ruchliwi korzystali z przygotowanych ćwiczeń i konkursów sportowych, za co serdeczne podziękowania należą się firmie DECATHLON z ul. Szczęśliwej w Gdańsku, która podarowała nam sprzęt sportowy oraz sportowe nagrody. Dziękujemy!!

Mikołaj zawitał z.... 3 wielkimi worami pełnymi niespodzianek!!! Zaskoczenie, a po nim zachwyt zagościł na buźkach naszych małych podopiecznych. Taki widok jest wart zachodu!!!!

Obóz Mikoszewo

W dniach 20 - 28 sierpnia 2016 r. nad morzem w Mikoszewie odbył się obóz literacki zorganizowany przez Naszą Fundację. Stanowił on kontynuację projektu "Kartka z kalendarza", w którym dzieci piszą opowiadania i współtworzą projekt wydania swojej książki.

15 młodych talentów z całej Polski miało okazję zwiedzić Trójmiasto, płaczące deszczem podczas pierwszych dni obozu. Spotkali się też w Sopocie z literatem i redaktorem Panem Michałem Książek.

Przyjechał do nas Pan Prezydent Warszawskiej Wyższej Szkoły Informatyki. Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki była Głównym Sponsorem naszego obozu. Pan Prezydent Andrzej Żyławski poprowadził z młodzieżą warsztaty z zarządzania projektem, czyli "Jak stworzyć, wydać i rozreklamować książkę od A do Z". Dzieci były bardzo pozytywnie zaskoczone erudycją Pana Prezydenta WWSI, która w ogóle nie kolidowała z jego otwartością i serdecznością.

Czwartego dnia obozu stała się jasność! Słońce! Upał! Gorący piasek na plaży! Cudowna zabawa nad morzem, basenem, boiskach ośrodka Solar, w Parku Przygody Mikoszewo.

Zachwyceni obozowicze już planują obóz w przyszłym roku. Założyli też grupę "Mikoszewo" na facebooku i jesteśmy w stałym kontakcie pracując nad wydaniem książki.

Obóz Zimowy „6 DNI DOOKOŁA ŚWIATA”

Dzięki dofinansowaniu przez Fundację Ernst & Young z Warszawy mogliśmy zabrać 22 dzieci z rodzin zastępczych i rodzinnych domów dziecka na obóz zimowy. Odbył się on w dniach 20 – 27 luty 2016 we Władysławowie.
Atrakcji było mnóstwo.
Wspólne wyjścia.
Chłopcy szukali skarbu ukrytego wcześniej przez dziewczyny. Podstępne „kobietki” ukryły go na samym końcu promenady…. ale okazało się to nic trudnego dla naszych bystrych chłopaków.
Skarb znaleziony w mig – okazał się być pełny słodkich niespodzianek….. Mniami

W Muzeum Motyli największą furorę zrobiły … owady. Nie ma nic lepszego nad obleśne stwory.

W pensjonacie też nie było nudy.
Zajęcia z angielskiego wyglądały jak szkolny w-f połączony z teatrzykiem. Dużo ruchu, naśladowania, zabaw i wygłupów. Taką naukę dzieci lubią.

Wieczorami poznawaliśmy różne kultury: ich zwyczaje, życie i zabawy.
Budowaliśmy indiańskie wigwamy
Tańczyliśmy nad ogniskiem śpiewając bojową indiańską pieśń.
Robiliśmy origami.
Walczyliśmy na pomidory.

Tydzień upłynął bardzo szybko,  a dzieci nie mogą się doczekać kolejnego obozu………

Spotkanie w „Krainie Wyobrażni”

13 lutego 2016 odbyło się spotkanie w „Krainie Wyobraźni”. Była to wspaniała okazja do zabaw dla dzieci, którym ogromną radość sprawia wcielanie się w postacie bajkowe. Dzieki uprzejmosci  Niepublicznej Szkoły Podstawowej i Gimnazjum im. dr Wandy Błeńskiej w Kowalach mogliśmy się bawić w pięknej, bardzo przyjaznej dzieciom sali. Nasi podopieczni bawili sie swietnie! Przygotowaliśmy rożne konkursy z nagrodami a skoczna muzyka zachęcała do tanców. Oczywiście nie obyło się bez wybranie Króla i Królowej Balu. Gorące podziękowania dla sklepu Max@Xavier, który zapewnił naszym dzieciom słodki poczęstunek.

Mamy nadzieję, że spotkamy się w przyszłym roku!

Mikołajki

6 grudnia 2015 roku nasze dzieci z Fundacji Mamma Mia odwiedził św. Mikołaj. Długo oczekiwany gość wywołał uśmiech na twarzach podopiecznych. Św. Mikołaj został gorąco zaproszony przez dzieci do zabawy, tańca i śpiewu. Miło spędzony czas uświetniły wspólne zdjęcia, konsumowanie waty cukrowej, dekorowanie pierniczkow sprezentowanych przez Dr Oetkera oraz prezenty zafundowane przez Fundację i przyjaciół Fundacji. Z całego serca dziękujemy wszystkim darczyńcom, którzy pomogli nam tego dnia uszczęśliwić dzieciaki. Przede wszyskim wielkie podziekowania dla Katarzyny Weiher, Katarzyny Wanke-Hutyra ( Pracownia Taszka) i Kamili Bork (Nadiuli), ktore przekazaly dla dzieci piękne handmadowe ubranka i zabawki.

POZYSKIWANIE FUNDUSZY

Do zrealizowania naszych celów nie wystarczy nasz zapał, czas i pomysły. Niezbędne są też pieniądze, o których pozyskiwanie w dzisiejszym świecie nie jest łatwo. Prześcigamy się więc w pomysłach – skąd te pieniądze „wydobyć”…..

Aukcje i licytacje internetowe (na facebooku)
Do tej poty przeprowadziliśmy licytację rękodzieł i rzeczy eco-friendly (wszystkie zrobione i podarowane przez przyjaciół fundacji)

Pozyskiwanie sponsorów i darczyńców
Podarowanie fundacji pieniążków lub rzeczy materialnych daje nie tylko ogromną  satysfakcję , ale zapewnia dożywotnie wpisanie się na stronie internetowej , na liście naszych „dobrodziejów”.  Wystawiamy dyplomy przyjaciół fundacji. Dzieci piszą listy dziękczynne, które w pięknej ramce można powiesić w gabinecie. Jest wiele  form wyrażenia naszej i naszych podopiecznych wdzięczności.

Działalność gospodarcza
Prowadzimy działalność, dzięki której będziemy mogli w przyszłości sprzedawać produkty będące efektem działalności fundacji i jej podopiecznych. Do końca roku 2016 planujemy dopuścić do sprzedaży zbiór opowiadań napisanych przez naszych podopiecznych, a dochód przeznaczyć na potrzeby dzieci.

Darowizna dla Fundacji Mamma Mia – najlepszym prezentem urodzinowym
Prowadzimy akcję „Podaruj komuś na urodziny szczęście dziecka”.
Czego nie ma ktoś, kto ma już wszystko, a wybierasz się do niego na urodziny?
Cegiełka Mamma Mia. – możesz u nas taką cegiełkę wcześniej wykupić i podarować  komuś w prezencie (z imienną dedykacją).